• Локація вул. Б. Хмельницького, 46, м. Київ, 01030, Україна
  • Номер телефону +38 (044) 234 3552;

КРИТИЧНЕ МИСЛЕННЯ ЯК ЗАПОРУКА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ГІГІЄНИ І БЕЗПЕКИ ОСОБИ ТА СУСПІЛЬСТВА, ДОВІРА ЯК ПРОДУКТ ВДАЛОЇ ПРЕЗЕНТАЦІЇ



26 листопада 2021 року Укртелерадіопресінститут провів навчальний онлайн семінар для фахівців комунальних ЗМІ, редакторів і творчих працівників ЗМІ, прес-служб, підрозділів зв’язків із ЗМІ та громадськістю центральних органів виконавчої влади.

В освітньому заході взяли участь слухачі з 9 областей України та міста Києва.

У заголовок звіту про навчальний семінар ми винесли його найголовніші висновки, які мали змогу зробити його учасники. Адже спікери розкрили надважливі проблеми інформаційного простору і психологічного впливу на свідомість споживачів медіа продуктів.

 Тему інформаційної гігієни та безпеки розкрив викладач вищої категорії Укртелерадіопресінституту Володимир Полевий. Він ознайомив з механізмами впливів на рівні свідомості людей і колективів, проаналізував дієвість головних елементів успішних комунікацій, таких, зокрема, як раціональна логіка (переконання), пристрасть (емоційний резонанс), моральний авторитет (спорідненість та довіра). І все це задля того, щоб логічно простежити ланцюжок зміни властивостей і стану об’єкту від одержаної інформації. Тобто йшлося про те, якими чинниками може створюватися ґрунт для маніпуляцій. Розуміння механізмів їхньої дії дозволяє в умовах гібридної війни дотримуватися інформаційної гігієни, а відтак і убезпечитися від викликів кіберзлочинності й спецоперацій в медіа.

Володимир Полевий запропонував слухачам дотримуватися низки правил інформаційної гігієни. Наведемо їх: надягайте «маску» перед виходом в інформаційний простір; використовуйте «антисептик»  – фактчекінг; дотримуйтеся інтелектуальної інформаційної дистанції; уникайте осередків інформаційної інфекції; не поширюйте «віруси»; сприймайте інформацію безконтактно; пам’ятайте, антитіла до інформаційних «вірусів» поступово зникають.

І коли йдеться про право на свободу думки і слова, то усвідомлене його сприйняття і користування ним в умовах гібридної війни набуває особливої відповідальності людей, котрі створюють медіа продукти в ЗМІ та соціальних мережах. Адже за великим рахунком йдеться про рівень довіри. У першій лекції – про рівень довіри широкої аудиторії споживачів контенту, а в наступній – про те, як вдало подати свій проект, в даному разі ЗМІ, щоб переконати свого співбесідника у необхідній підтримці цього медіа продукту. Причому акцентовано увагу на ефективності презентації.

Адже створення презентації як ефективного засобу комунікації має свої творчі, психологічні й суто технічні тонкощі. Тим більше, коли йдеться про складання презентації проектів для можливих інвесторів ЗМІ. Як донести свої ідеї і наміри, щоб зацікавити ними осіб чи структури, котрі можуть стати фінансовими донорами, надати матеріальну підтримку, виділити гранти тощо? Викладач вищої категорії (завідувач) відділення Укртелерадіопресінституту Лілія Кавецька, яка має великий досвід у галузі піару, ознайомила слухачів з ексклюзивними матеріалами: перше враження, комунікативний контакт, психологічний вплив на аудиторію чи окремого співбесідника. Про все це йшлося в її  фаховій презентації, яку, до речі, отримають усі учасники семінару. Цей матеріал, звісно, стане працівникам ЗМІ у пригоді в ході пошуку додаткових джерел фінансування видань.

Підписуйтесь на нас!