Практичний семінар для головних бухгалтерів роздержавлених друкованих видань



Сьогодні, 20 листопада, під егідою ОБСЄ відбувся навчально-практичний семінар для головних бухгалтерів роздержавлених друкованих видань на тему: «Актуальні питання обліку і оподаткування діяльності приватних ЗМІ»  

Офіс координатора проектів в Україні спільно з Укртелерадіопресінститутом за участі Держкомтелерадіо організували цей захід у готелі «Президент» у Києві, в ньому взяли участь бухгалтери видань з 10 областей.  

Медіа тренер Катерина Проскура, доктор економічних наук, професор, сертифікований аудитор, судовий експерт Київського науково-дослідного інституту судових експертиз (КНДІСЕ) Міністерства юстиції України зосередила увагу учасників семінару на ключових проблемах господарської діяльності приватних ЗМІ.

Як формується собівартість продукції чи послуг, які вимоги слід враховувати і відображати в обліку? Медіа тренер детально виклала механізми формування собівартості передплатної ціни на газету, можливий механізм розрахунку для газетної друкованої площі, формування ціни для розміщення реклами та матеріалів на сайті.

У ході навчально-практичного семінару проаналізували і те, зокрема, як обліковувати витрати на ремонт приміщення, яке перебуває в оренді; як списувати витрати на проведення передплатної кампанії.

З великим інтересом учасники заходу сприйняли рекомендації щодо розпорядження дивідендами. Адже при розподілі цих коштів слід керуватися принципом раціональності виплат, правильно провести нарахування видатків, оподаткування та звітність. Так само актуальними були поради щодо правильного розподілу  прибутку та його обліку, а також рекомендації про те, куди й на які потреби можна використовувати.

Облік часток засновників у статутному капіталі, інвестицій у корпоративні права інших підприємств, облік та оподаткування благодійних внесків меценатів, які виділяють кошти на підтримку видання, робота з підприємствами, які є платниками ПДВ, загалом оподаткування діяльності приватних ЗМІ – все це складні практичні питання, які слухачі з’ясовували на семінарі й отримали цінні знання і навички в цій сфері діяльності.

Окремі теми – формування штатного розпису редакцій, встановлення посадових окладів, доплат; залучення позаштатних працівників. У цьому контексті медіа тренер виклала нюанси оформлення відносин, види виплат та оподаткування. Надано чіткі відповіді на такі конкретні запитання: чи платити позаштатним працівникам  заробітну плату, чи обов’язково укладати з ними договір на виконання робіт, чи можна працювати на добровільних засадах.

Ішлося і про те, як у межах закону можна зменшити витрати на оплату праці. Розглянули і тему трудових відносин та оплати праці під час карантину, зокрема, оплату сесії студенту-співробітнику, якщо навчання проходить удома дистанційно, як табелювати та оплачувати період перебування працівника на самоізоляції.

Учасники навчально-практичного семінару «Актуальні питання обліку та оподаткування діяльності приватних ЗМІ» отримали великий масив цінної інформації і навичок, застосування яких допоможе реформованим виданням вести ефективний медіа бізнес.

Sign up for us!