Кущ Віктор Андрійович, майстер курсу телеоператорів
Співавтор 11 художніх і понад 60-ти документальних фільмів
Основною метою навчального курсу «Телевізійний оператор» є ознайомлення слухача зі специфікою операторської роботи на телебаченні. З усіх засобів масової інформації телебачення є найпопулярнішим сучасним інструментом пропаганди та впливу, адже через телеефір, як зорове сприйняття, найшвидше поширюються культурно-ціннісні стереотипи і формується сучасний світогляд людини.
Кіно та телебачення починаються з маленького кадрика – це перший елемент зображення, це – основа основ. Це – фотографія у широкому, технологічно різноманітному вигляді.
Кіно і телебачення створюються рухом: рухається плівка у кіноапараті, потім у кінопроекторі, фіксуються і змінюються кадри після стрімкого сприйняття і прочитання їх електронним променем. Зупинка – і ми бачимо те, що називається кадриком це перший і найголовніший елемент зображення.
Створений майстром – він стає мистецьким твором, і тоді цей кадрик називається художньою картинкою – фотографією, естетична сфера якої в свою чергу виникла з живопису.
Професія – телеоператор – це поєднання творчих і технічних знань. Основним показником телеоператорської кваліфікації є універсалізм та досконалість знань технічних засобів створення телевізійної продукції.
Завдання курсу – вивчення нових, перспективних зразків відеотехніки, а також поглиблений аналіз широкого спектру можливостей , які можуть використовувати оператори для творення екранного образу. Тому вивчення курсу Асистент оператора необхідно розпочати вивченням законів побудови зображення, їх виразних засобів: композиції кадру, ракурсу, позитивної побудови та інше, з одного боку, та вивчення фотографії як технічного процесу з другого… Лише потім настане час з’ясувати специфічний характер відеозображення, яке має свої технічні, технологічні, а затим і виражальні особливості.
Другий етап курсу – теорія і практика кінооператорського мистецтва; історію образотворчого мистецтва; історію національного і світового кінематографа; технологію фільмовиробництва; методи кіноосвітлення і кінокомпозиції, всі види комбінованих і спеціальних кінозйомок-кольорознавство, експонометрію; технологію оброблення плівки; основні типи кінознімальної апаратури; засоби операторського транспорту, допоміжну техніку; чинні державні стандарти і технічні умови; найновітніші досягнення національної і світової кінотехніки; правила експлуатації, транспортування і зберігання кінознімальної апаратури та оптики; правила та норми охорони праці, виробничої санітарії та протипожежного захисту.
Федоров Юрій Андрійович, майстер курсу телеоператорів
Заслужений працівник культури України
Сучасне телебачення багатожанрове: інтерв’ю, репортаж, прес-конференція, ток-шоу, концерт, вистава, спортивна програма, відео кліп, студійна передача – це лише неповний перелік жанрів телебачення, а кожний жанр, як відомо, потребує доцільного використання тих чи інших засобів телетехніки, тому основною метою навчального курсу є досконале вивчення студентами можливостей різноманітної сучасної відеотехніки, а також надбання майбутніми телеоператорами вміння створювати виразні, високохудожні телевізійні твори.
В жанрі портрета: постановочний портрет, знятий з використанням освітлювальних приладів, і портрет документальний, знятий в реальній обстановці при природному освітленні. В портреті, крім подоби зображення з оригіналом, має бути виявлено характер, психологічну сутність і стан людини. В цих знімках слухач також має продемонструвати своє уміння виявити об’ємно-пластичну форму обличчя і фігури та домогтись завершеного образного вирішення кадру за допомогою вибору точки зйомки, крупності плану, характеру світлового малюнку, композиційного вирішення.
Натюрморт – знімки, змістом яких є картини з речових елементів життя людини, розкриті через предметні композиції. Вони складаються з аксесуарів праці, побуту, прикладних мистецтв. Темами можуть бути, наприклад, «Ранок», «Весна», «В хімічній лабораторії», «Завтра іспит» тощо. В таких роботах слухач демонструє своє розуміння композиції кадру, світло-тонального вирішення зображення, вміння передавати форму й просторове розташування предметів, їхню фактуру і пластику.
Фотоетюд. Більша частина їх виконується в жанрі пейзажу. Пейзаж може бути сільським, міським, індустріальним, в нього можуть бути включені елементи архітектури. Пейзаж може стати середовищем, в якому розгортається якась дія чи відбувається жанрова сцена. Ці знімки можуть бути також виконані в інтер’єрі музеїв, громадських чи житлових будівель. У фотоетюдах відшукується візуально-живописне рішення, яке розкриває типовий стан природи, характерні сторони дійсності, демонструються можливості композиційної розробки теми, світлового і тонального малюнків зображення, які допомагають розкриттю змісту в переконливій і яскравій візуальній формі.
Репортажні й жанрові знімки мають показати, як слухач вибирає тему й сюжет, чим виявляє своє розуміння навколишньої дійсності, ставлення до явищ і фактів сучасного життя, одночасно демонструючи прийоми й засоби відтворення подій на знімку – вибір моменту в розвитку подій, точки зйомки, крупності плану, малюнку тощо. Матеріалом для таких знімків можуть стати значні суспільні події, виробниче життя підприємства, праця й відпочинок людей.
Чекаємо на навчання!
Навчання: триває набір
Ціна – 3810 грн./міс. (термін навчання – 3 міс.), 11430 грн./курс
Більш детальну інформацію про умови навчання дивіться тут
Зареєструватись на курс:«Телевізійний оператор» Ви можете тут: