Український інститут підвищення кваліфікації працівників телебачення, радіомовлення і преси

Укртелерадіопресінститут

Укртелерадіопресінститут



Семінар: «Мультимедійний дизайн: сучасні методи підготовки ЗМІ до виходу у світ» 2 лютого 2018р.

«Мультимедійний дизайн: сучасні методи підготовки ЗМІ до виходу у світ» – такою була тема семінару Укртелерадіопресінституту 2 лютого нинішнього року. В його роботі взяли участь газетярі, художники-дизайнери, відповідальні секретарі, редактори 28 видань.

Звісно, всіх цікавлять сучасні прийоми оформлення газет та сайтів, щоб вони привертали увагу читачів і відповідали їхнім запитам і водночас були презентабельними, мали привабливу верстку, ілюстрації, шрифти. Як цього досягти?

Докладно на це животрепетне запитання відповідали кожен зі своєї теми досвідчені дизайнери у видавчничій сфері.

Не переповідатимемо подробиць перебігу семінару, а щоб ви все ж таки уявили загальний тренд, наведемо яскраві і дотепні сентенції , висловлені нашими шановними “менторами”.

Художник-дизайнер Юрій Савінов:

Коли газета стане інтернет-виданням, зрозумієте, що великі фотографії привертають увагу читача.

У нас що далі від Києва, то менші фотоілюстрації. Невже це залежить від витрат на бензин?

Газета в одну фарбу здатна передати 10 тонових градацій чорного. Це дешево і елегантно. Але перехід газети в інтернет потребуватиме використання повнокольорових фото і ви повинні вміти їх опрацьовувати.

Ударність коротких заголовків залежить від таланту того, хто пише.

Уявіть червоні маки на червоному тлі. Щоб підкреслити простір уводиться зелений. Тоді червоний починає світитися... На цьому побудований імпресіонізм.

У кольоровому вирішенні має бути графічний мінімалізм.

Відсутність модульної сітки призводить до низької культури верстки газети, і навпаки: вона ж, ця сітка, здатна зробити газету нудною.

А щодо одвічної суперечки редактора і верстальника з приводу заповнення текстами найменшого простору на шпальті Юрій Савінов порадив “не кульгати в ногу”, “вбивати фактами, а не емоціями”. Власне саме завдяки своєму творчому підходу до вирішення дизайнерських задач, не оцінених замовником, але поданих на міжнародні конкурси, пан Савінов і здобував гран-прі багатьох з них. Крім яскравих сентенцій, якими викладач Укртелерадіопресінституту Юрій Савінов супроводжував свою розповідь про верстку, інтернет видання і сайти, він презентував і подарував слухачам семінару свій ексклюзивний посібник “Дизайн газети”.

Дизайнер-шрифтовик мультимедійної студії “Білка і Стрілка” Вадим Михалець ознайомлюючи колег з особливостями застосування шрифтів, повідав про тонкощі їхнього сприйняття і навіть тональності, логіки застосування, можливостей поєднання

Свій дизайнерський творчий принцип він висловив так: його завдання полягає у постійному поліпшенні візуального середовища.

Ілюстрацією такого дивовижного перетворення простору в Києві стала Пейзажна алея, автор проекту якої архітектор Костянтин Стрибицький заінтригував своєю розповіддю наших слухачів.

А от видавець ГО “Люта справа” , художник - дизайнер Андрій Гончарук розповів про громадську ініціативу “Мистецький барбакан”, яка виникла під час Революції Гідності, а згодом формалізувалася в креативну мистецьку структуру. Як колишній дизайнер-верстальник однієї з київських газет Андрій погодився проаналізувати зразки видань, творчий доробок слухачів семінару, запропонував нові підходи до оформлення логотипів та шпальт. Ці практичні поради колеги сприйняли з удячністю.

Своїм досвідом видавців газет і журналів поділилися й організатор семінару-- завідувач відділу преси і видавничої діяльності та електронних ЗМІ , кандидат філологічних наук Віталій Довгич, модератор заходу викладач , заслужений журналіст України Світлана Писаренко, автор цих рядків.

І ще. Богемна атмосфера Літературно-мистецької кнайпи “Купідон”, гостинність його господарів сприяли творчому сприйняттю контенту семінару. Щиро дякуємо.

Світлана Писаренко.


Viewable with any browser Valid HTML 
4.01

© 2005 Укртелерадіопресінститут. Веб-дизайн – Topcat